Skip to main content Scroll Top
Βύρωνος 6, Κορυδαλλός, 18120
Δευτέρα-Παρασκευή 10:00 π.μ. - 10:00 μ.μ.

Υπηρεσίες

- Επαγγελματική συμβουλευτική και προσανατολισμός εφήβων

Επιλέγω σπουδές!

Οι έφηβοι βρίσκονται σε ένα στάδιο της ζωής τους που καλούνται να επιλέξουν με ποιο επαγγελματικό αντικείμενο θα ασχοληθούν τα επόμενα χρόνια. Μύθοι και παρανοήσεις αλλά και το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα, προκαλεί μεγάλο άγχος στους εφήβους, με κύρια την ανησυχία ότι καλούνται να αποφασίσουν τώρα για ολόκληρη την υπόλοιπη ζωή τους.

Το άγχος αυτό μπορεί να κατευναστεί με τη διαδικασία της επαγγελματικής συμβουλευτικής. Μέσω της αυτογνωσίας και της παροχής πληροφοριών οι έφηβοι αισθάνονται πιο έτοιμοι να λάβουν αποφάσεις.

Η αυτογνωσία προσεγγίζεται μέσω των τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού, κατάλληλων δραστηριοτήτων και της συμβουλευτικής συζήτησης. Τα τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού (επαγγελματικά ενδιαφέροντα, επαγγελματικές αξίες, τρόπος λήψης απόφασης, αυτοεκτίμηση) δίνουν πληροφορίες στον/στην έφηβο/η για τον εαυτό του/της που συζητούνται και αναλύονται στις συνεδρίες, με σκοπό να αποκτήσει ο/η έφηβος/η μια πληρέστερη εικόνα για τον εαυτό του/της.

Οι πληροφορίες που προσφέρονται στους εφήβους αφορούν στις κατευθύνσεις, τις σχολές, τα επαγγελματικά δικαιώματα, τους εναλλακτικούς δρόμους που ανοίγουν οι σπουδές στα αντικείμενα που τον/την ενδιαφέρουν. Σημασία δίνεται επίσης, στην ανάπτυξη της δεξιότητας να αναζητούν οι έφηβοι μόνοι τους τις πληροφορίες που χρειάζονται ώστε να ενδυναμωθούν και να μάθουν να οργανώνουν την πληροφορία που παρέχεται.

Η καλύτερη γνώση για τον εαυτό σε συνδυασμό με τη γνώση για τους εκπαιδευτικούς δρόμους ενδυναμώνει και καθησυχάζει τους εφήβους και τους βοηθά να λάβουν εκείνες τις αποφάσεις για τον εαυτό τους που ταιριάζουν καλύτερα στους/στις ίδιους/ιες.

Καθώς ζούμε σε ένα κόσμο που συνεχώς μεταβάλλεται είναι σημαντικό για τους εφήβους να κατανοήσουν ότι αυτό που χρειάζεται σε αυτή τη φάση της ζωής τους είναι να επιλέξουν τις σπουδές με τις οποίες θα ασχοληθούν και όχι το επάγγελμα που θα κάνουν για το υπόλοιπο της ζωής τους καθώς αυτό μπορεί να μεταβληθεί πολλές φορές στην ενήλικη επαγγελματική τους ζωή.

Οι συνεδρίες επαγγελματικού προσανατολισμού απευθύνονται σε εφήβους που αναζητούν να επιλέξουν το αντικείμενο που θα σπουδάσουν. Η συμβουλευτική διαδικασία συνήθως ολοκληρώνεται σε 3 με 5 συνεδρίες και η κάθε συνεδρία διαρκεί περίπου 1 ώρα.

- Συμβουλευτική σταδιοδρομίας ενηλίκων

Δια βίου διαχείριση της σταδιοδρομίας

Οι νέες προκλήσεις στις συνθήκες της αγοράς εργασίας έχουν οδηγήσει, μεταξύ άλλων, στην αλλαγή του τρόπου που οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν την εργασία τους: από μια συγκεκριμένη επαγγελματική επιλογή στην δια βίου διαχείριση της σταδιοδρομίας.        

Η κάθε σταδιοδρομία είναι μοναδική όπως είναι και ο άνθρωπος που τη βιώνει. Συχνά και για διάφορους λόγους (προσωπικούς, οικογενειακούς, κοινωνικούς, εργασιακούς, κτλ)  συμβαίνει να μην υπάρχει ικανοποίηση από τη πορεία της σταδιοδρομίας και να έχουμε την ανάγκη ή να μας επιβάλλεται η ανάγκη να αναθεωρήσουμε τη πορεία μας.

Τα συνήθη ζητήματα που απασχολούν τους ενήλικους που απευθύνονται στη συμβουλευτική σταδιοδρομίας είναι: η αναζήτηση μεταπτυχιακού, η αλλαγή αντικειμένου εργασίας, η αλλαγή θέσης εργασίας, η επαγγελματική εξουθένωση (burn out), το εργασιακό στρες, ενδυνάμωση για κάποιο επόμενο επαγγελματικό βήμα, προβληματισμός για το επόμενο εργασιακό βήμα, ανάπτυξη επαγγελματικών δεξιοτήτων, ισορροπία ανάμεσα στην προσωπική και επαγγελματική ζωή κ.α.

Η συμβουλευτική σταδιοδρομίας απευθύνεται σε ενηλίκους, εργαζόμενους ή ανέργους που αναζητούν συστηματική επαγγελματική βοήθεια για να αναθεωρήσουν στόχους, να θέσουν καινούργιους, να ανακαλύψουν το δυναμικό τους, να ενδυναμωθούν, να βελτιώσουν τις τεχνικές αναζήτησης εργασίας, να λάβουν επαγγελματικές αποφάσεις, να προσαρμοστούν σε εργασιακές προκλήσεις.

Ανάλογα με το αίτημα, η συμβουλευτική σταδιοδρομίας ενηλίκων συνήθως διαρκεί από 5 έως περίπου 10 συνεδρίες. Η κάθε συνεδρία διαρκεί 1 ώρα.

Να λύσω κάποιες απορίες;

Τα τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού προσφέρουν πολύτιμες πληροφορίες αλλά από μόνα τους δεν αρκούν για να λάβει ο/η έφηβος/η τα εφόδια που χρειάζεται. Η ίδια η συμβουλευτική διαδικασία, η ανάλυση των αποτελεσμάτων των τεστ, η πληροφόρηση και η έρευνα αλλά και η γενικότερη συζήτηση για τον/την έφηβο/η και τη ζωή του, αποτελούν μια ολοκληρωμένη διεργασία.

Στη πρώτη συνεδρία λαμβάνουμε το ιστορικό του/της εφήβου και ο/η έφηβος/η λαμβάνει οδηγίες για την συμπλήρωση των τεστ ή/και κάποιων δραστηριοτήτων. Στην επόμενη ή στις δύο επόμενες συνεδρίες αναλύουμε και συζητάμε τα αποτελέσματα των τεστ ώστε ο έφηβος/η να λάβει πληροφορίες για τον εαυτό του/της και τις επιθυμίες και δεξιότητές του/της. Στις επόμενες συνεδρίες προχωράμε με το κομμάτι της πληροφόρησης και διερευνούμε κατευθύνσεις και σχολές. Σε αυτό το στάδιο ο/η έφηβος/η λαμβάνει οδηγίες να πραγματοποιήσει και μια δική του έρευνα σχετικά με τις σχολές που τον/την ενδιαφέρουν. Τέλος, συγκεντρώνουμε όλες τις πληροφορίες από την διαδικασία αυτογνωσίας και τη διαδικασία έρευνας και τις οργανώνουμε μαζί με τέτοιο τρόπο ώστε ο/η έφηβος/η να καταλήξει στην καλύτερη επιλογή για τον/την ίδιο/α.

Στο τέλος της συμβουλευτικής επαγγελματικού προσανατολισμού, παραδίδεται στον/στην έφηβο/η μια συνολική ατομική αναφορά.

Ο κόσμος και οι συνθήκες εργασίας μεταβάλλονται συνεχώς. Κάποια επαγγέλματα εμφανίζονται και κάποια καταργούνται. Ο άνθρωπος επίσης εξελίσσεται μαζί με το κόσμο, αλλάζει, ωριμάζει, αλλάζουν οι προτεραιότητες και οι αξίες του. Δεν είναι ρεαλιστικό να πιστεύει κανείς ότι ένας/μια έφηβος/η έχει τη δυνατότητα να αποφασίσει τώρα για το υπόλοιπο της ζωής του/της. Αυτό που είναι ρεαλιστικό είναι να βοηθηθεί ο/η έφηβος/η να επιλέξει ένα αντικείμενο σπουδών που ταιριάζει καλύτερα σε εκείνον/η και να πληροφορηθεί για τις επιλογές που έχει και τους εναλλακτικούς δρόμους που του/της ανοίγονται σε αυτό το αντικείμενο.

Βεβαίως. Η δημιουργία ή βελτίωση βιογραφικού καθώς και η σύνταξη συνοδευτικής επιστολής είναι τεχνικές εξεύρεσης εργασίας. Συμβαίνει συχνά να είμαστε σίγουροι για το στόχο μας και να χρειαζόμαστε κάποια πρακτική καθοδήγηση.

Η συνέντευξη επιλογής προσωπικού είναι συνήθως μια αγχωτική διαδικασία. Η κατάλληλη προετοιμασία βοηθάει στο να παρουσιάσουμε τον εαυτό μας με το καλύτερο δυνατό τρόπο.